söndag 8 mars 2015

superhelgen

Om vi bortser från att jag var lite sur i fredags så har den här helgen varit tiptop!


Idag inledde vi med lyxfrukost: te, smoothie, surdegsbröd, kaffe (ja, både kaffe och te) och pain au chokolat!! Vi var nämligen på Picard i går och köpte en påse frusna för hemma-bake-off. Och har man inget boulangerie runt knuten (som man generellt inte har i en mellanstor svensk stad) så är detta banne mig en fantastisk lösning!

Denna super-söndag fortsatte med vårstädning. Låter väl inte så fantastiskt, men med Vasaloppet i bakgrunden var det faktiskt rätt trivsamt att plocka tusen saker på rätt plats, olja in bord och dammtorka högt och lågt. Maken och barnen rensade dessutom barngarderober och det behövdes!

Någonstans runt lunch kom äntligen solen och vi gick i väg på utomhuskalas. Väldigt njutbart. 

Lite storhandling och grötmiddag och bad av de minsta så är vi redo för en ny vecka. 

Har ni haft en trevlig helg?

1 kommentar:

  1. låter som en superhelg :) det har jag också haft, om man bortser från ett ryggskott jag drog på mig i fredags när jag slarvade med tekniken när jag tränade KB :( :( kurerade mig igår med bullbak, städning och invigning av väns inrednings butik. IDag biltvätt och korvgrillning, långpromme i skogen :)

    SvaraRadera