torsdag 2 juli 2015

i princip perfekt upplägg på en dag

Eftersom jag är en kvällströttis vaknar jag alltid utvilad några timmar före övriga familjen. I dag upp och ut på morgonpromenad med ett sommarprat i öronen. Framme efter 50 min, då rullade jag ut yogamattan och körde några solhälsningar här i svärmors skånska trädgård. Snabb dusch och sedan, av svärmor uppdukad frukost, på trappen i solen. Te och mackor som glider över i förmiddagskaffe. 


När Sommalovsmorgon tagit slut packade vi bilen och for till stranden. Kort stop på affären för proviantering. Sedan några lata timmar på playan. Vit sand, klart vatten och ljumma vindar. Genidraget att ladda ned ljudbok till barnen gjorde att de faktiskt kunde ta det lite lugnt de med. 



När vi kände oss mätta på sol och bad drog vi vidare till Höganäs Saluhall. Fantastiskt fint ställe med saluhall (nähä!?!) små butiker, café och ölbryggeri. Vi fikade, shoppade lite och köpte med oss öl och jordgubbar till middagen. 


Sedan grill-middag i solen hemma på gården. Nu badar barnen av sig salt och sand i badkaret och jag planerar för en riktigt lång promenad i morgon bitti, och kanske ett rejält yogapass. Eventuellt ska jag utöka min träning med något styrkepass snart, men än så länge känner jag mig rätt nöjd med mina promenader och lite yoga. 


1 kommentar:

  1. Vilken dröm-dag! Jag väntar bara på nästa inlägg, där du står på händer i spagat på stranden i soluppgången nu.

    SvaraRadera