tisdag 4 augusti 2015

hej då Gotland

Vi maxade sista helgen på Gotland. Min farmor fyllde 92, så jag, pappa och syrran roddade ihop ett kalas. Min farmor älskar kalas.

Sedan kom äntligen maken till ön efter två veckors jobb. Vi gick på resturang, utan barnen. Åt ljuvligt god mat och hade det allmänt najs. Och så i går slog det till med sol och (ganska) varmt. Så vi carpade skiten ur sista dagen och hängde på stranden hela dagen. Så himla skönt. Tog kvällsbåten hem och nu är det jobbardags för mig. Har redan betat av mailkorgen, och strax ska jag till frissan för att tämja sommarhåret lite. Sedan: kontorsjobba i två dagar innan frilans-Frida tänker frilansjobba från stugan. Maken är nämligen ledig i två veckor till, och jag ser ingen anledning att hänga i Uppsala mer än nödvändigt. Så det så!

1 kommentar:

  1. Så nice att kunna styra sin tid så där! Men jag kan tänka mig att det också krävs en hel del disiplin.

    SvaraRadera