måndag 14 mars 2016

om en helg

Hur en helg kan gå så snabbt när vissa timmar ändå känns oändligt långsamma, det är ett mysterium. Maken var bortrest hela helgen, så jag och barnen fick klara oss själva. Gör vi såklart bra, men maken är ju min person, och jag blir alltid lite låg när han är borta.

I alla fall, i lördags var vi barnvakter åt en grannpojke. Han är sex år och avgudar Signe och Stella. Jag försökte lägga upp ett lagom ambitiöst program som vi all skulle orka med/gilla. Startade med brunch, där alla blev nöjda. Vissa åt två tallrikar korv och köttbullar, andra gick loss på desserterna och ytterligare någon annan njöt mest av den varmrökta laxen och de fina vegetariska rörorna/sallader (fritt fram att gissa vem som var vem). Sen hängde vi runt lite på Konserthuset (där även brunchen var), blev ansiktsmålade (vissa) spelade på trumrobot och lyssnade på barnjazz. Efter en sväng på loppistorget utanför tog vi bussen hem. Svidade snabbt om till cykelkläder och åkte till en närbelägen skolgård (fast inte barnens skola), och lekte järnet. Detta var nog det som uppskattades mest av barn-delen av gänget. Till och med Stella, som kört lite pre-teen-gnäll hela dagen hoppade och studsade glatt runt.


Framåt kvällen kom barnvaktsbarnets föräldrar och syskon hem och vi bjöd dem alla på middag. Najs med lite vuxensällskap tyckte jag. Sen var det ju mello. Jag somnade. Enough said.

I går var det dags för familjegudstjänst där barnens kör uppträdde. Stella fick tända ljus och var mycket stolt.


Sen blev det dags för den klädbytareftermiddag jag bjudit in till. Rätt stort manfall, men ett gäng trevliga kvinns kom och bytte kläder med varandra. Vi drack vin, provade kläder och alla kom hem med lite nytt till garderoben. Väldigt kul och bra koncept som jag kan rekommendera till alla!


Sen kom äntligen maken hem och nu är det måndag igen. Hej och hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar