fredag 17 juni 2016

hurra för mig!

Så känns det faktiskt. För från och med i går har jag bara ett jobb (och en enskild firma, men där har jag bara enstaka uppdrag just nu), och det är ett roligt jobb med stimulerande arbetsuppgifter.

I onsdags när jag gick från sista dagen på Uppsala-jobbet firade jag mig själv med att strosa lite i affärer och äta en fin-glass i solen och det kändes så bra! Nu kan jag fokusera på ett jobb, och mina planer är att göra det jäkligt bra. Fast första planen är att snart ha semester, från och med midsommar faktiskt. Det blir Hälsingland och Gotland och inga stora grejer är planerade, men det känns väldigt skönt. Hoppas, som alla, på en fin sommar med sol och bad, men blir det inte så får vi väl hitta på andra grejer. Kommer i alla fall att inleda med midsommar i goda vänner sällskap och bättre än så kan man väl inte inleda semestern?

Har faktiskt rätt mycket sommarkänslor redan nu. Barnen har ju sommarlov redan, och är på dag-läger denna vecka. Det verkar vara ett så himla bra läger! De blir upphämtade med buss varje dag, får leka, busa, bada, äta glass och hänga med nya och gamla kompisar hela dagarna. När de kommer hem fortsätter de att leka med kompisarna i kvarteret och det är så där idylliskt som man inbillar sig att alla ens egna sommarlov var. Och det gör mig så glad.

Med katterna går det också bra, de verkar helt ha acklimatiserat sig hos oss, busar, leker, vilar, på repeat. Senaste nya grejen är att de väcker mig typ klockan 05 på morgonen med en lätt buff på näsan och ett högljudd spinnande. Lite störigt, men mest mysigt.

1 kommentar: