fredag 9 november 2007

mysko natt

Först började allt helt normalt: trots kvällens vanliga amningsrace (nu med tillskott av gröt) vill Sessorna äta kl 01. Jag blir inte heller helt förvånad när tvilling 1 vaknar igen kl 02 för lite påfyllning. Men nånstans här börjar det mysko: det droppar från taket, inne i lägenheten! Visserligen regnar det ute, men vi bor längst ner i ett 8-våningshus. Jag blir klarvaken och börjar fundera på vad som bör göras. Surfar runt för att hitta nån sorts jour-service. Ska jag ringa till maken? Men varför störa hans hotellsömn, han kan ju rimligtvis inte göra nåt. Hittar jour-nummer, men tvekar om jag ska ringa. Vill ju inte ha hantverkare klampandes in mitt i natten. Tillslut är jag så vaken och hungrig att jag måste ta en macka. Beslutar mig sen för att ringa på morgonen. Lägger några handdukar på golvet, stoppar i öronpropparna mot droppljudet. Är dock allt för vaken och hinner inte somna om till kl 04 då det är dags för ny matning av Sessorna. Som sen inte vill somna om. Får dem att somna om ca kl 05. Slumrar nån timme innan Sessorna börjar åla. Inte mycket sovet i natt.

Nu är det morgon och jag har: ätit frukost, kört dagens pass, slängt in en maskin tvätt samt felanmält takdroppet. som visserligen slutade med regnet, men ändå...

6 kommentarer:

  1. Vad skumt med takdroppet. Strongt gjort att köra ditt pass trots bristen på sömn!

    SvaraRadera
  2. isolde: Min nya taktik är att inte låtsas om sömnbristen ;)

    SvaraRadera
  3. Hmm, den taktiken kanske jag borde prova i stället för att sova bort hela förmiddagarna. Jag är en obotlig kvällsmänniska, vilket inte alls funkar bra nu när solen går ned redan vid tre på eftermiddagarna!

    SvaraRadera
  4. isolde: om jag kunde skulle jag sova bort förmiddagarna! Men mina tjejer sover inte så mycket på dagarna (heller), hellst bara power naps på amningskudden. Så jag är vaken och försöker att inte tänka på sömnbristen...

    SvaraRadera
  5. takdroppet låter otroligt mystiskt. Du får hålla oss uppdaterade där tror jag.
    Och hejja dig som är så duktig med träningen! Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. act as if: ännu har inte boservice varit här trots att jag ringde dem i morse. men det droppar i alla fall inte längre.

    SvaraRadera