lördag 3 november 2007

babygym

Inspirerad av Act as If gjorde jag igår 100 sit ups. Magen är rätt dallrig och jag äter alldeles för mycket fikabröd. Snart är väl amningen ett minne blott och då kommer jag svälla över alla kanter. Jag gillar ju egentligen att träna, men hitills har jag sprungit tre gånger och gått på två pass. Under fem månader. Det räcker inte för att komma i form. Så i morse konstruerade jag ett eget, babyvänligt, hemma-pass:

  • Armhävningar över bebis. Pussa bebis varje "dip".
  • Sit-ups brevid bebisar. De verkar gilla när mamma gör konstiga saker.
  • Rygglyft bredvid bebisar.
  • Benböj med bebis i famnen som extra tyngd.
  • Axelträning med bebis som hantel.
Funkade förvånandsvärt bra, Prinsessorna skrattade åt mammans knas och mammans muskler fick en genomkörare. Till nästa gång ska jag nog lägga till lite dans med bebis i famn som uppvärmning. Detta borde jag rimligtvis kunna genomföra några gånger i veckan. Kombinerat med lite promenader och min gamla (pre-gravvo) regel "inga sötsaker på vardagar" så borde jag kunna komma i form på sikt. För just nu känner jag mig lite obekväm i min kropp.

Så, nu när jag har outat detta på bloggen så kan jag ju inte fuska!

7 kommentarer:

  1. Låter bra, jag ska hålla koll på dig. ;)

    SvaraRadera
  2. Cecilia: sjysst, det kan jag behöva!

    SvaraRadera
  3. härligt - vad var det jag sa, bebisar gillar när mamma gör tokiga saker.
    Hejja dig!! Och tänk att lilla jag kan inspirera...:)

    SvaraRadera
  4. act as if: jag behövde en spark i rumpan. nu får jag inte tappa motivationen bara...

    SvaraRadera
  5. god dämm. jag kopierar programmet rakt av. kommer härmed m följande förslag: vi kör tre pass i veckan och rapporterar via blogg?
    värsta tvillingträsksmusketörerna! :-)

    SvaraRadera
  6. jonna: tack!

    kapybaran: deal!

    SvaraRadera