onsdag 19 augusti 2009

morsan utan koll

Scener ur en tvillingmammas morgon:

"jahaja i dag ska det bli sol och 20 grader varmt. Var tusan är sandalerna? Nähä, jaja, det får bli foppatofflor på Sessorna. Fast vänta, just nu är det bara 10 grader, bäst att jag slänger på dem fleeacejackorna"

cyklar som en tok till dagmamma-MY

"ojdå, alla andra barn har gummistövlar och galonisar. gummistövlarna som jag lämnade hemma. Shit också. på med galonisarna i alla fall."

ger skamset barnens strumpor till dagmamma-My och tänker att nästa gång ska hon göra allting rätt. eller nästa gång efter det.

6 kommentarer:

  1. Ja herregud, alla dessa saker. De är små, de söta små barnen men packningen är inte av denna värld. Jag har bestämt mig för att panikköpa ett extra regnställ och gummistövlar för jag orkar inte kånka fram och tillbaka. Ni fixar nog det i morgon! :D

    SvaraRadera
  2. Jenny: det skulle jag också göra, men tyvärr har inte dagmamman så mycket plats, så vi kan inte ha så mycket extrasaker där. Allt ska vara i ryggorna :(

    SvaraRadera
  3. Men vädret nu är ju hopplöst! Kan se kallt och grått ut ända tills man är ute och det är kok hett, eller vice versa. Så att klä de små i rätt kläder är inte lätt.

    /mickis

    SvaraRadera
  4. mickis: skönt att höra att nån annan också tycker det är klurigt!

    SvaraRadera
  5. Och rätt som det är växer de ur stövlar/galonisar/gympakläder/vintestövlar, när man äntligen ligger jämna steg med klädandet.

    SvaraRadera