lördag 18 december 2010

saker jag inte gör

Jag tror stenhårt på att prioritera. Jag vill gärna hinna med sånt som jag tycker är kul. Därför har jag tagit några principbeslut i mitt liv, saker som jag prioriterat bort, för jag tycker det är tråkigt och rätt onödigt.

  • Jag syr inte. Jag kan inte. Jag vill inte. Som tur var har jag en snäll och händig mamma, annars kan man betala nån för att sy gardiner.
  • Jag skickar inte julkort. Tycker kanske vissa är trist, men jag har prioriterat bort det i julstressen.
  • Jag styker inte. Här kan jag göra vissa undantag för speciella tillfällen, men det rör sig om max nån gång per år.
Vad har ni prioriterat bort?

8 kommentarer:

  1. Jag skickar inte julkort, jag stryker inte och jag tvättar inte fönster :)

    (om man lägger duken på bordet när den är lite fuktig slipper man stryka dukar också ;)

    SvaraRadera
  2. Jag/vi skickar inte heller julkort och jag stryker bara i tillfällen av nöd (läs: fest). Jag bäddar inte heller och skyller på att min svärmor som arbetar med frågor om astma och allergi menar att det inte bra att bädda in kvalster. Jag putsar sällan skor och i allmänhet mailar jag ut inbjudningar till olika festliga begivenheter.
    Det är skönt att ha en tidsbesparande orsak till att slippa göra sådant som man ändå inte har lust med.

    SvaraRadera
  3. Jag bakar inte och för övrigt gör jag som du. Av julmat och julgodis gör jag det som jag tycker är roligt.

    SvaraRadera
  4. Jag städar inte så mycket/ofta som jag borde, skulle kanske sy om jag hade symasking, skickar inte julkort och bakar aldrig matbröd.

    SvaraRadera
  5. Jag gör inget av det du nämnde. Jag är en riktigt latkorv och älskar det! ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag håller med. Jag är inte helt principfast till aktivitet utan omprioriterar för varje tillfälle. T.ex. så har jag skippat julkort denna jul eftersom vi inte hinner. Däremot så var det väldigt viktigt med adventskalender av någon anledning, så jag sydde o sydde i evigheters evighet. Det kändes som det ialla fall. Nästa jul så blir det kanske julkort men inte mer än chokladkalendrar? Vem vet.. Småbarnsår är påhittade för att vi vuxna ska lära oss att inte vara så inrutade utan mer flexibla :D Vi är rakt inne i tvåbarnschocksstormen.. Urk. /J

    SvaraRadera
  7. Jenny: sant, så sant. Man får helt enkelt fixa så att det funkar för en själv... hoppas ni klarar er igenom tvåbarnschocken helskinnade. kram.

    SvaraRadera