onsdag 18 maj 2011

mambo chassé

Sen jag lade ner maratonsatsningen (som i ärlighetens namn aldrig kom i gång på riktigt, men jag var i alla fall mentalt inställd på maraton rätt länge, och all träning som inte var långdistanslöpning kändes värdelös) så har jag passat på att verkligen "njutnings-träna". Jag har bara kört det jag känt för för tillfället, helt på rolighet helt enket. Så i dag bokade jag in ett pass PowerStep. Ett tag för typ fem år sedan var jag värsta step-drottningen, kunde alla steg och snurrar och kunde hålla hur långa sekvenser som helst i huvudet. Nu: not so much. Flertalet gånger höll jag på att snubbla på brädan och aldrig kom jag ihåg vad jag skulle göra när ledaren skrek: "och nu tar vi det från början av block 2". Jag ba: "hur tusan ska jag kunna skilja på alla olika sätt man kan hoppa upp på en bräda?".

Oh well, jag blev i alla fall svettig, och hade rätt kul. Men nån step-drottning, näe det var jag inte i dag.

2 kommentarer:

  1. En gång... för länge sen när min ålder var 20 nånting var jag en aerobicsbrud typ. Flaxade, studsade, långa serier inga problems, tränade många år. Sedan vid 35 nånting, prövade jag ett pass igen... trodde det skulle gå att flaxa hit o dit. Nähe, det kan jag försäkra att det gick inte. Alls. Lade blixtsnabbt ner projektet.

    SvaraRadera
  2. Libby: aerobics och sånt kanske är för 20-åringar helt enkelt...

    SvaraRadera