onsdag 15 juni 2011

hello, my name is Morran

Men hallå, vad är det frågan om? Vaknade på helt fel sida i morse. Har hunnit:

  • Riva ur massa kläder ur makens garderob för att de låg på fel sätt och irriterade mig.
  • Göra nån sorts hafsstädning i köket för att jag lackade ur på stöket, fast jag inte hade tid.
  • Tappat upp ett klorinbad i badkaret för att jag blev less på att det var så sunkigt. Fast jag inte hade tid.
  • Vägt mig. Dumt. Jag väger alltid mer än jag vill.
  • Bytt kläder tusen gånger eftersom jag inte är så snygg eller smal som jag skulle önska.
  • Surat eftersom jag inte tränade nåt i går kväll.
  • Funderat på om jag inte borde byta karriär ety jag är en så urusel forskare.
  • Bråkat på barnen regnkläder, helt onödigt att bråka, jag fattar väl att de hatar regnkläder. Vem gör inte det?
  • Funderat mer på karriärbytet.
Nu sitter jag här på jobbet och funderar på om jag ska ta tag i den där forskningen eller bara börja söka nytt, bättre, mindre ångestladdat (finns det?) jobb på direkten. Eller bara vänta tills i morgon när humöret antagligen är bättre.

5 kommentarer:

  1. vänta!
    för imorgon kommer du att komma på att:
    du fick publicitet förra veckan
    du ser fenomenalt cool ut i allt du tar på dig
    du har tuttar som folk betalar pengar för
    du har energi som ett litet kärnkraftverk
    du är stark som satan
    du har hållt liv i två små barn samtidigt (fortfarande!)
    du gör mig glad

    puss!

    SvaraRadera
  2. Spring en runda på lunchen skulle jag säga. Då infinner sig endorfinkicken och så känner du dig snygg igen och stark och motiverad.
    Förresten har jag inte vägt mig (förutom hos barnmorskan under senare del av greviditeterna)sedan jag var 20. Jag mår bättre då!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Anna: TACK! Började på allvar grina av ditt fina svar!

    mis(s)match: har tyvärr inga springkläder med, men i kväll bär det av. måste tyvärr hålla koll på vågen, för jag är en sån som lätt blir överviktig. suck.

    SvaraRadera
  4. Låter mer som att du behöver semester och det snart! Tänk vad skönt du kommer att ha det då i er mysiga stuga då. Efter sommaren och semsstern så kommer du vara fullproppad med ny energi och då kommer du att inse att du ÄR en fantastisk forskare, du HAR två underbara barn, du kommer att FLYGA fram på löprundorna och vad gäller vågen så håller jag med mis(s)match, strunta i den! Jag har inte heller vägt mig på ett bra tag och är MYCKET gladare för det. Tänk på att muskler väger mer och med all träning du gör så har du massa muskler. Det är hur man känner sig som är viktigt, inte vad vågen visar. Hepp! ...som Frida skulle säga;-)...

    KRAM/J

    SvaraRadera