torsdag 9 juni 2011

om modebloggar

Jag älskar att inspireras av bloggar. Om träning, om vägen mot en hälsosam livsstil, om god mat och om roliga outfits. Här är några av de bloggarna med klädinspo jag läser och vad jag tycker om dem.

Linda K. Alltid snygg. Tyvärr mycket långt från min kroppstyp, men hon inspirerar ändå, med snygga kläder som man faktiskt kan leva i också.
Marcella. Åh, den som såg ut som Marcella! Inte så realistiska outfits för mitt liv och kropp, men jag drömmer ändå om att se ut och klä mig som Marcella!
Karla´s closet. Extremt uppklätt. Coolt och inspirerande men väldigt orealistiskt. Kanske världens snyggaste frisyr.
Columbine. Hon. Är. Så. Cool.
Engla. Jag läser. Och tänker att det är verkligen inte min stil. Köper i princip aldrig nåt hon tipsar om, men skrattar lite åt all spets och extremkorta klänningar.

Vilka bloggar bli ni inspirerade av?

12 kommentarer:

  1. tack, vad glad jag blir :) och tack för tipset om karla!

    ps. DU är också inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Linda K: karla är fantastisk! men man undrar ju vad hon gör på dagarna i de där kläderna!

    SvaraRadera
  3. Vad är det med Engla? Jag kan inte lâta bli hennes blogg, fast den är sâ rosa och gullig att jag storknar! :D

    SvaraRadera
  4. Sara: jag vet! it´s an addiction!

    SvaraRadera
  5. Oxå Marcella här som inspiration. Har däremot slutat läsa Engla's blogg. Synd att hon är så tydligt sponsrad!

    SvaraRadera
  6. Av de du nämner läsar jag bara aktivt Linda K. Många "stora" modebloggare kan kännas så hmm far far away på nåt vis... tror faktiskt att klädinspo får jag faktiskt mer från flera förlåt uttrycket "vanliga" blandbloggerskor!!!!

    SvaraRadera
  7. mis(s)match: Mycket synd. fattar inte varför jag inte kan låta bli att läsa..

    Libby: jag förstår precis, det är de "vanliga" människorna som man kan relatera till! Men jag gillar lite glamour också.

    SvaraRadera
  8. Just nu är jag inne i en träningsfas...främst hemmaträning, så jag försöker mig på att läsa en massa träningsbloggar.
    Och så letar jag efter tips på lättviktsskor (löpning då!)...därför är jag lite off track när det gäller helt "vanliga" bloggar som jag fortfarande gillar.

    SvaraRadera
  9. mia: åh, kan du inte tipsa om lite bra träningsbloggar? ang. lättviktsskor så älskar jag mina Mizuno!

    SvaraRadera
  10. Vad heter de mer än Mizuno? Spanar på allt! Angående träningsbloggar så surfar jag runt mkt. Joinmovement på Stadium, Olgas, GymGlam...allt.

    SvaraRadera
  11. Läser LindaK och Marcella. Tack för de övriga tipsen. :)

    SvaraRadera
  12. mia: oh, sorry glömde bort dig. ska kolla i kväll vad de heter.

    Vesna: varsegod!

    SvaraRadera