tisdag 2 augusti 2011

what?

I juli har jag tränat 1245 minuter. Det är bra för att vara jag. 43% av detta har varit kettelbell, alltså styrka. Det är nog mer styrka än jag vanligtvis brukar köra. Eftersom det varit semester har jag ätit mer och onyttigare än vanligt. Men jag känner mig inte plufsigare än normalt, snarare något tightare och magen (som är min måttstock), känns inte flebbigare än vanligt. Dock visade vågen i morse typ 3-4 kg plus sen i juni. Det känns verkligen inte som jag gått upp så mycket i fett. Har jag verkligen lagt på mig så mycket muskler?

Ja ja, jag ska försöka hålla i min träningsrutin samt drastiskt dra ner på onyttigheterna nu när semestern är över så får vi se hur det går.

8 kommentarer:

  1. Härligt med så mycket träning! Vikten som vågen visar är inte allt, det är nästan viktigare hur det känns i kroppen. Och muskler väger ju mer än fett.

    SvaraRadera
  2. Atomflickan: ja, men jag vill ju inte lura mig själv och helt plötsligt vara helt tjock. Nu är jag tio kilo över min "drömvikt" och det känns lite mer än jag vill.

    SvaraRadera
  3. Jag försår men det är så svårt det där med vikt. Tycker jag. För vågen kan visa en sak och storleken på kläder man har på sig en annan. En ständig kamp är vad det är...

    SvaraRadera
  4. Atomflickan: jag vet! Försöker hålla koll utan att bli besatt. Får se hur det känns när höstkläderna ska på. Fluffiga kjolar och mjukisshorts är ju lite mer förlåtande än jeans...

    SvaraRadera
  5. Du ser så himla fin ut, måste vara muskler om du tränar så mycket styrketräning med kettlebells!

    SvaraRadera
  6. Mis(s)match: ja, man får hoppas.

    SvaraRadera
  7. Say what!? 1245 minuter? WOW! När jag säger att jag tränat 1245 minuter är det ironi och betyder på riktigt noll minuter. Heja!

    SvaraRadera
  8. E: men så äter jag alldeles för mycket och går ändå upp i vikt :-(

    SvaraRadera