tisdag 29 november 2011

detta virus det ska vandra

Kl 04 i natt (morse?) vaknade jag och insåg att jag hade tokont i halsen. Tänkte att jag skulle ignorera det och ändå gå upp som planerat, gå på morgon-pilates och sen tokjobba hela dagen. Drömde feberdrömmar i två timmar och insåg sen vilken galen plan det var. Ingen pilates, inget jobb i dag. Bara en disktrase-matt Frida. Den här hösten tar pris för antal viroser för mig. Jag har ju banne mig varit mer sjuk än barnen. Så surt. Barnen fick vara hemma med mig i dag, de verkar rätt pigga, men jag behöver lite gos känner jag. Så vi pysslar och myser. Och inser att tre timmar i pulkabacken i går kanske inte var det smartaste draget...

4 kommentarer:

  1. Stackars dig! Aldrig kul vara sjuk :-( Skönt att du har två som kan pyssla om dig idag!
    Det gröna temat för idag...är det ansiktsfärgen hos en matt virusdrabbad småbarnsmamma? ;-)

    SvaraRadera
  2. Nä, nu får du hålla dig ifrån pulkaåkning tills du blir frisk på riktigt!!!! Och jag undrar som G gör här ovan....!

    SvaraRadera
  3. G: ja, så får det vara!

    Libby: snön har smält, så det är lungt.

    Gunilla: tackar!

    SvaraRadera