onsdag 25 januari 2012

om en tabata-tisdag

I går innan magknipet from hell slog till fick jag till ett riktigt bra hemmaträningspass. Jag körde tabata-upplägget igen, med 20 sekunders intensivt arbete följt av 10 sekunders vila. Upprepas 8 gånger för varje övning. Jag försöker blanda rena styrkeövningar med sådana som ger mer puls, och gårdagens pass blev såhär:

Kettlebell-swing
Knäböj med kick
Mountain climbers
Step-down
Triceps dips
Marklyft med kettlebell
Rodd med kettlebell
Rumplyft
Axeldrag med kettlebell
Plankor

Utfall
Armhävningar
Crunches

I dag har jag träningsvärk lite här och var, precis som det ska vara!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat, du är duktig du med din hemmaträning.
    Jag laddade ner Tabata-appen efter ditt tips tidigare. Vet inte om jag har samma sort som du, men med denna gick det inte att lyssna på ex Spotify samtidigt som man använde den (den enda musiken som gick att få var om man hade köpt via Itunes). Är det lika dant för dig eller har du en bättre app?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat, kära du!

    SvaraRadera
  3. MMmmm, inspirerande! Måste nog sno... :D

    SvaraRadera