tisdag 10 januari 2012

tabata!

Inspirerad av bland andra Lofsan sattte jag i kväll ihop ett Tabata-pass och körde hemma. Dessa övningar gjorde jag:

  • Löpning på stället i plankan-position
  • Djupa knäböj med kick
  • Kettlebells (12kg) swing
  • Armhävningar (de flesta på tårna)
  • Burpees
  • Utfall
  • Plankan
  • Step up på pall
  • Triceps mot pall
  • Rumplyft med fötterna på pall
Till min hjälp hade jag en Tabata-timer-app. Superbra! Nu är jag helt slut och ska hoppa in i duschen.

8 kommentarer:

  1. Härligt! Ska kopiera ditt pass någon dag!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Anna: det känns i kroppen i dag vill jag lova!

    Livskraft: gör det! det var ett svettigt pass som gav mig massa träningsvärk.

    SvaraRadera
  4. enkelt, snabbt och effektivt. Blev sugen på tabata nu! :)

    SvaraRadera