torsdag 9 februari 2012

300-passet

Jag älskar verkligen träningsbloggar, får så himla mycket bra träningsinspiration! Här om dagen läste jag hos Anna om 300-passet och tänkte att det skulle passa bra som hemmaträning. Man ska alltså göra övningar för hela kroppen, både puls, spänst och styrka. Totalt ska man göra 300 repetitioner och man får bestämma själv när man ska vila. Så i dag när de nästan-sjuka barnen tittade på tv (ja, det blir mycket sånt vid vab här hos oss...) körde jag detta pass:

Enhands kettlebell-swing, 25 per arm
Thrusters, 25 per arm
Marklyft med 12 kg kettlebell, 50 st
Upphopp, 50 st
Armhävningar 50 st
Utfall, 25 per ben

Det gick rätt snabbt att köra igenom detta pass, men jag blev helt slut! Avslutade med ett gäng plankor och lite skön stretch.

Tack Anna och ni andra härliga träningsbloggare som delar med er av era kunskaper!

2 kommentarer:

  1. 50 upphopp?! Shit alltså. Vet inte ens hur många jag klarar, men det låter fasligt mycket. Måste testas.

    SvaraRadera
  2. Åh! De där thrusters verkar spännande! Jobbiga till tusen ser du ut som iaf. :-)

    SvaraRadera