tisdag 6 november 2012

jag orkar inte riktigt

Jag fixar tusen saker på jobbet inför ledigheten. Tvättar och donar och packar hemma. Roddar hämtning och lämning av barnen, samt föder, tvättar och nattar dem. Försöker leka och prata och trösta också. Känner lite att jag tappat bort mig själv bland allt. Eftersom jag är ensam vuxen hemma den här veckan är den enda träning jag kan genomföra hemmaträning. Och när allt jag beskrivit ovan är färdigt är klockan efter 21 och lockelsen för träning väldigt svag. Eller, själva träningen skulle väl kännas OK, det är snarare ombyte, svett och dusch som inte känns så lockande. Men i kväll kanske? Ja? Jag vet ju att det känns bättre efteråt!

5 kommentarer:

  1. Förresten, har inte ditt gym ett barnrum? Jag brukar ta med mina barn till F&S och sätter dem framför en film med en banan eller russin/kex och tränar då ca 40 minuter. Dottern har suttit där (ensam) sedan hon varit 3 år...

    SvaraRadera
  2. Ja alltså jag kommer nu att skriva "kämpa" och "ja! kör ett pass ikväll!" men eftersom jag inte är en träningsperson så betyder det inte så mycket för mig. Det jag skulle vilja att du gjorde (för att jag inte kan än) är att ta ett långt bad och dricka ett halvt glas vin medan du bläddrar i ett glossy magasin. Men det är ju jag det hehe
    Oavsett: det blir bättre. Regeln är ju efter regn kommer sol. Glöm inte det.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du ska göra det du känner i magen... Just den HÄR veckan av alla veckor kanske vardagen är tillräcklig motion? Eller så piggar du på dig och blir ännu mer energisk av ett hemmapass!

    Vad det än blir, var nöjd med ditt beslut! :) kram!

    SvaraRadera
  4. mismatch: inget barnrum på gymmet tyvärr :(

    Erika: din rekomendation låter också härlig!

    JoHo: det blev en slapp kväll i går och så ett träningspass nu på morgonen! Är man morgonmänniska så är man!

    SvaraRadera