lördag 19 januari 2013

bara lite envis

Jag har ju varit så sjukt skidsugen sen den nya snön kom. Så i dag hade äntligen möjlighet att sticka ut. Att det var -20 valde jag att ignorera. Är det nåt jag har i överflöd så är det varma kläder. Så jag klädde mig i lager på lager och drog till favvospåret (på en golfbana, perfekt för mig som ogillar backar). Det var ingen annan där (kan bero på den tidiga morgontimmen och den kylslagna temperaturen). När jag fått upp värmen gick det riktigt fint. Eller, jag har ju obefintlig teknik och usel kondis, så det gick rätt långsamt. Men jag valde att fokusera på den sköna känsla som ansträngning utomhus ger mig. Och de vackra vyerna! Herregud så vackert det var med gnistrande snö, rimfrost och solen som segade sig över trädtopparna. Ni kunde fått se kort på såväl det som min rimfrostiga uppsyn om inte iPhone bestämt sig för att det var FÖR kallt och helt sonika stängde av sig.

Sammanfattningsvis var det värt att ge sig ut i iskalla morgonen. Men mina tår uppskattar nog om jag inte gör det till en vana.

4 kommentarer:

  1. Låter faktiskt härligt. Jag har på senare år börjat tänka tanken att det där med längdskidor, det kanske inte är så dumt. Hatade det när jag var liten, mamma mutade mig med godis om jag åkte nån meter till. Men nu, det tål att tänkas på. Inte i huvudsak för att träna, utan just för att komma ut och det är vackert och skönt.

    SvaraRadera
  2. Du är ju för härlig! Och jag FÖRSTÅR dig, det var verkligen skidväder idag. I alla fall genom fönstret ;) Själv bangade jag lite pga kylan :p

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt det låter, det var verkligen fantastiskt ute både igår och idag. Och jag föredrar alla gånger -20 och klart väder framför -3, mulet och råkallt. :)

    SvaraRadera
  4. I will not: precis, det är ju sjukt vackert ute på vintern, och själen blir så glad!

    joHo: du var nog smart! jag var lite rädd att mina tår aldrig skulle återhämta sig...

    Omentjej: verkligen!

    SvaraRadera