måndag 17 mars 2014

kära bloggen, kära kära bloggen

Jag verkar inte ha något bloggsug på helgerna. Helgerna som allt som oftast bara svischar förbi. Så även denna. Det var häng med arbetskamrater i fredags, kylslagen utomhuskonsert för militärer i lördags och så skate i söndags.

Förkylningen börjar ge med sig, nu är bara lungsotshostan kvar. Så himla skönt att jag inte längre känner mig så skör. 

Ingen mer praktik nu, så i dag jobbar/pluggar jag hemma. Har varit hemskt effektiv och ska snart hämta barnen. De älskar att få gå hem tidigt, men får nästan aldrig göra det. Men i dag så. Kanske eventuellt att det går att åka lite pulka på den här blötsnön som kommit. Åh, när det vräker ned snö såhär önskar jag att jag vore någonstans med minusgrader och skidbackar. Men vinterns återkomst ger ju hopp om att det ska kunna gå att åka skidor i Järvsö på påsklovet, och det tycker i alla fall jag är positivt. Och jag är på mitt positiva humör i dag, så alla snöhatare får ursäkta.

Bla bla bla. Nu går jag.

2 kommentarer:

  1. Allt verkar bra här! De där sista orden om snön väljer jag att ignorera ;)

    SvaraRadera
  2. Jag sprang på en grej på Etsy och tänkte på dig... Du gillar ju Hälsingland och jag vill minnas att du gillar Svenskt Tenn också, hur är det med broscher? :) https://www.etsy.com/listing/118032143/vintage-1960s-svenskt-tenn-swedish-tenn

    SvaraRadera