måndag 22 september 2014

vissa dagar borde ställas in

Och där kom hösten. Jag packade väskorna i går kväll, gick upp i mörkret, åt min morgonsmoothie, tog på mig alla kläder som krävs för att cykla i spöregn, och 06:20 stod jag utanför porten för att cykla till gymmet. Men jag var SÅ när att vända i dörren, gå in, klä av mig alla kläder, krypa ner i sängen och förklara den här dagen inställd. Fy f*n vilket väder! Men jag kom i väg, och på gymmet var det varmt och skönt, och jag kunde riva av mitt träningsprogram. Eller träningsprogram och träningsprogram, jag brukar mest köra det jag är sugen på. Jag vet att det säkert är bättre att vara strukturerad, men jag vet typ vad jag vill träna och hur jag kommer åt de olika muskelgrupperna, så jag låter dagsformen styra. I dag var till exempel ingen marklyftsdag. Däremot jobbade jag upp lite puls med swingar och snatchar med kettlebellsen. Lite bröst, rygg, core och front squats på det så blev det ett göttigt pass.

Så nu är veckan igång, skitväder eller ej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar