tisdag 4 november 2014

4. kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.



Vaddå ETT par skor jag gillar? Nu förstår jag faktiskt inte alls. Jag kan inte välja ut ett par skor, jag älskar faktiskt alla mina skor (nåja, jag har ett par löparskor som jag köpte efter råd hos en löpskoaffär som jag faktiskt inte gillar alls, men det är nog det enda paret). Detta är bara de nio första jag hittade i mitt fotobibliotek.

1. Rodebjer, skyhöga kilklackar. Blev kär i dem första gången jag såg dem. Men var för snål. Typ 1,5 år senare fann jag dem på superrea för några hundralappar. Kanske inte de bekvämaste i skoparken, men "ska man vara fin".
2. Filippa K, inte fullt så höga kilklackar. Dessa är mina skönaste klackisar. Funkar till allt, känner mig alltid snygg och bekväm i dem.
3. Hasbeens Peep Toe Sky High. Bloppade av den bästa blopperskan Peace in Mind.
4. Church´s brogues. Även de bloppade, fast jag minns inte varifrån. Insåg inte hur coola (och dyra i original) de är förrän jag fick hem dem.
5. Vagabond. Blå mocka-jodpurs. Den absolut bästa höstskomodellen. Har även ett par RM Williams jodpurs som jag älskar till döds. Trots det drömmer jag om flera. Kavat gör fina. Och Swedish Hasbeens. Och Beak Boots...
6. Nike Air Force One. Vita sneakers, say no more.
7. Hasbeens igen. Naturfärgade, funkar alltid.
8. Nike Roshe Run. Svala, sköna, snygga sommarsneakers.
9. HM. Svarta mocka-loafers. Lite otippat för jag brukar verkligen inte gilla HMs skor. Men dessa är helt drömmigt snygga och sköna.

Betänk nu att detta var bara ett urval av skogarderoben...

3 kommentarer:

  1. Din skogarderob alltså. To die for. Lyxigt med så många favvisar!

    SvaraRadera
  2. Åh...älskade oxå skor, tills mina fötter blev gigantiska efter graviditeten och jag numer har stl 42. det urvalet är inte lika kul som 40-41 i stl vill jag lova, så jag blir lite lätt grön av din bild här känner jag :)

    SvaraRadera