onsdag 31 december 2014

gott nytt år!

Maken jobbar årets sista pass på Stora Sjukhuset och jag och barnen sitter på en buss för att fira av 2014 med goda vänner. Jag har kylväskan full med sashimi-fisk och champagne, så det blir nog en fin kväll. 


Läser på sociala medier om alla som tränar i dag. Jag är också sugen, men uppenbarligen inte tillräckligt sugen för att sticka ut innan maken gick till jobbet. Dessutom har jag fortfarande jävulsk träningsvärk efter det där rumppasset här om dagen. 

Någon årskrönika lär det inte bli. 2014 var fin, med journalistexamen, frilansjobb och till sist tillsvidareanställning på projektledarjobbet (fast på deltid). 2015 ska jag ägna åt att komma underfund med hur jag ska jobba framöver. Det är najs att både kontorsjobba och frilansjobba, men speciellt rik blir man ju inte. Så 2015 får jag se om jag får bättre snurr på frilansandet, annars får jag hitta andra alternativ. 

Näpp, nu är bussen snart framme, puss på er!


2 kommentarer: