tisdag 30 december 2014

lediga mellandagar


Så himla najs med ledighet. Hemma i Uppsala några dagar, skönt det med. Och så fantastiskt underbart att det är vinter! I går åkte vi pulka hela förmiddagen med grannfamiljen. Sedan lite sport-shopping-utflykt. Underställ, pannlampa, terrängskor (till mig, tjohoo), skidor (till barnen) och så fika på IKEA. Tidigt på morgonen, när familjen sov smet jag till källargymmet och körde ett ben-/rumppass. Svettigt och jobbigt och i dag har jag en sån fasansfull träningsvärk att jag rör mig som en stel tant. The pain! Har i alla fall tagit en promenad i den vackra vinterdagen. 


Gick till saluhallen för att skaffa fisk till nyårsmiddag som vi ska ha tillsammans med vänner i Västerås. Jag och halva Uppsala ville ha fisk från stans bästa fiskaffär. Tur att jag kunde roa mig med podcast och att titta på folk medan jag väntade på min tur. 

Eftermiddagen har vi ägnat åt skridskoåkning. Eller barnen och mannen. Jag stod ut ca 15 min pga fötter helt okompatibla med skridskor. Hårda! Iskalla!


Så jag stod vid sargen och servade med fika. Sen åkte vi hem och jag lagade kroppkakor, hela familjens favoriträtt. Slurp, säger det, sen är alla uppätna. 

Nu: däckad i soffan och tänker inte göra nåt mer. Inte nåt. 

1 kommentar:

  1. Ledighet - bra!
    Skridskor - not så bra. Jag fryser också diiiirekt av att ha skrillor på mig.

    SvaraRadera