onsdag 4 mars 2015

typiskt bra dag

Lämnade barnen och tog tåget till Stockholm. Med kaffe i en pappmugg journalistjobbade jag under resan. Hade sedan ett möte med en redaktör och vi bokade upp ett jobb som med lite tur kan bli ett återkommande gig. Hurra!

Därefter: stros i Stockholm. Det finns ju trots allt en del roliga affärer där som inte Uppsala kan erbjuda. Landade tillslut på Grandpa. Jag brukar få deras nyhetsbrev och där brukar det finnas många fina grejer. Nu fick jag chans att prova lite grejer som jag spanat in.

Den här

och den här
Ni vet ju sen tidigare att jag älskar Rodebjer-rocken, men mitt förnuft valde den övre, mer praktiska. Men fortfarande grymt snygga. Den har pingvin-ärmar och är längre bak, vilket gör den cool, och är vattenresistent och rymlig, vilket gör den bra att cykla med. Rodebjer-trasan får bli mitt nästa rea/tradera-span, helt enkelt. För den är underbar! Och faktiskt inte för lång på mig heller!

Sen var det dags för lunch. Jag hade försökt ragga lunchdejt, men misslyckats. Så jag fortsatte mitt stors och tänkte att på Söder måste man väl hitta något najs ställe att äta på. Och mycket riktigt. Plötsligt stod jag framför något som hette Odjurets bakficka. Visade sig vara en sjysst veggoresturang (de finns tydligen även som food truck) där jag åt hemgjorda gnocchi, himmelsk jordärtskockssoppa, fröknäcke och humus. Sjukt gott och skön stämning på restaurangen där flera var själva och åt.

Under lunchen lyckades jag äntligen få tag på en intervjuperson jag sökt ett tag nu. Fick det jag behöver för att slutföra ett reportage.

Så det var en nöjd Frida som tog tåget åter på eftermiddagen!

5 kommentarer:

  1. Precis i mina hoods ju! Har inte ens sett Odjuret. Låg annat ställe där till nyss. Måste testas.

    SvaraRadera
  2. Cecilia: jepp, jag tror jag gick förbi ditt hus! Testa Odjuret, jag gillade. Enkelt, men gott och trevligt!

    SvaraRadera
  3. Kul att du ändå verkade ha en fin dag här i stan. Hoppas du kommer hit igen snart och att det går att pricka in en lunch då.

    SvaraRadera
  4. Katarina: ja, vi får se till att få till en dejt! Om inte annat så får jag åka till Stockholm enkom för det!

    SvaraRadera
  5. Aaah, låter som life is good!!! Härligt!!!

    SvaraRadera