tisdag 22 september 2015

god morgon tisdag

Tiden swishar förbi. Jag jobbar mycket på mitt kontorsjobb eftersom jag ägnade en hel vecka åt frilansjobbet i Wien och nu måste ta igen. Känner att jag blir vrång och sur av att inte få ha mina hemmajobbardagar när jag skrotar runt i mysbyxor och får skriva roliga artiklar. Åh, jag vill vara mer journalist och mindre projektledare!

I alla fall, i helgen var det total avslappning i stugan. Morgonpromenad, goda vänner på besök, harmonisk tur i skogen med massa lingon, blåbär och svamp med hem. Kroppkakemiddag. Och så en totalt slapp söndag när vi bara såsade runt. Fler sådana helger tack!

Men i dag kontorsjobb, alltså. En fullproppad sådan dag. Möten, möten, föreläsningar och datorjobb. Sedan skjutsa barn till aktivitet och därefter mig själv till ett oktett-rep. Ingen rast, ingen ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar