onsdag 17 februari 2016

minnet alltså, kort men bra

I morse när jag cyklade till kontoret gick det ovanligt trögt. Oh well tänkte jag, jag är väl ovanligt otränad. Eller har jag nyss varit sjuk? Ska jag bli sjuk? Kom inte fram till något.

Gick till gymmet på lunchen. Även här kände jag mig seg och svag. Det måste väl vara det där viruset tänkte jag. Var jag sjuk förra veckan? Eller var det bara barnen?

Halvvägs in i passet slog det mig: jag var ju och gav blod i går! Kanske inte så konstigt att jag inte är på min fysiska topp i dag. Huruvida jag kan skylla härdsmältan i hjärnan på blodgivningen vet jag inte.

Har dock varit klantig på andra sätt i dag också.

1) Hällde te i tangentbordet. Det dog.
2) Slet sönder bh:n när den skulle på efter träningen. Den var dock på upphällningen, älskad, utsliten. Som tur var hade jag av någon anledning packat två träningsbh:ar.

Återstår att se hur resten av dagen går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar