måndag 7 mars 2016

en måndagslista

Hittade en lista hos I will not, som hon snott från Eller kanske inte. Jag hänger på för att pigga upp denna måndag.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag hade bokat in yoga för min vasaloppsstela kropp
Vad gjorde du kl 08 imorse: Satt på cykeln genom snöslasket mot kontors-jobbet.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Pratade med chef-chefen. Om framtiden.
Det sista du sa högt: "OK, då säger vi så."
Det senaste någon sa till dig: "Du kan lämna dörren öppen."
Vad har du druckit idag: Vatten, grönt te, bubbelvatten, mocka chock (för att komma ur lunchkoman).
Vad var det senaste du åt: Bönburgare, kokosris och coleslaw. Smaskig matlåda!
Vad var det senaste du köpte: Bensin.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Lägenhetsdörren är brun, porten väl svart och glas?
Vad är det för väder hos dig nu: Blött och allmänt värdelöst.
Godaste glassmaken: Citron!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Inte något jag har upplevt, men varför inte?
Sover du tungt: Emellanåt. Men jag vaknar oftast någon gång per natt.
Drömmer du mardrömmar: Inte så ofta.
Favoritklädsel: Svarta säckiga byxor, svart tröja och jodpurs.
Favoritlåt just nu: Sayonara med Rebecca och Fiona.
Vad ser du om du tittar till höger: En vägg, med en kinesisk bonad på.
Vad gör dig glad just nu: Att framtiden verkar spännande.
Vad ska du göra härnäst: Förbereda en presentation för ett gäng gymnasiestudenter.
Höger- eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Lite pirrig, mycket trött.
Favoritgodis: Lakrits.
Kläder just nu: Svarta Rodebjer-brallor, spräcklig blus, Dagmarkofta, Rodebjer-skor.
Sommarplaner: Maken fick just sina semesterveckor beviljade, själv vet jag inte riktigt när jag kan vara ledig. Men Hälsingland, Gotland, ev någon vecka vid Medelhavet
Hur många kuddar sover du med: Två. En under huvudet, en som jag kramar om.
Spelar du något instrument: Klarinett. Och lite saxofon.
Morgon- eller nattmänniska: Morgon.
Vad är viktigast för dig: Att jag och mina nära har det bra.
Är du kittlig: Nej, inte så värst.
Snarkar du: Ja, min man brukar hävda det.
Stjärntecken: Skorpion.
Äckligaste insekten: Har inga direkta problem med insekter, så länge de inte är giftiga.
Längtar du mest efter just nu: Just nu? Tills i kväll när jag får gå och lägga mig. Fortfarande trött efter helgen.

2 kommentarer: