måndag 11 april 2016

om en helg

Inledde fredagen med att lämna av barnen hos barnvakt och sedan dra en snabb repa på stan. För mig är det verkligen lyx att få strosa in i lite affärer, helt själv, utan att ha några måsten.

Sedan var det dags att snajda om för disputationsfest. Mycket trevlig fest med mat, sång, tal, dans och gamla vänner. Lövly.

I lördags var barnen kvar hos barnvakten ganska länge, och maken jobbade, så jag passade på att pyssla hemma. Tvätta vinterkläder, vårda vinterskor.

Och beskära pelargoner. Kommer dessa små sticklingar att överleva? Kommer jag bli en crazy pelargontant nu?




Gick också en sväng till blomsteraffären för att piffa balkongen. De döda höstblommorna som huserade i balkonglådorna gjorde ingen glad. Penséer däremot, de gläder ett blom-tants-hjärta. Murgrönan i plåthinken har bott inne i jul- och påskgrupper men fick flytta ut nu.

(Och jag vet, detta är inget jämfört med #prunk2016 och sådant som vissa andra håller på med, men det är en nivå som passar mig)


I går var barnen i väg på Strövare, och maken igen på jobbet, så jag passade på att begå säsongspremiär på räcern. Lite kallt i vinden, men jag är en mästare på att klä mig varmt, så det gick bra. 32,5 km in på kontot, och nu kan det bara bli bättre!


Allt som allt en mycket bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar