torsdag 11 augusti 2016

helt bananas

Jag är ju ensam i stan denna vecka, så jag passar på att leva lite high-life. I går bokade jag in en middagsdejt med Cecilia, och passade på att strosa lite i SOFO innan. Hitta små mysiga affärer långt med utbud långt från kedjornas massproducerade grejer är så himla kul tycker jag. Så jag strosade runt och glodde lite. Helt plötsligt stötte jag på Caroline Hjerpes supergulliga butik. Jag tror jag fann henne på Instagram från början och bara älskar hennes smycken, feministörhängena är mina bästa power-smycken! Nu kunde jag inte motstå detta underbara halsband, så mycket attityd i det. När jag sedan inte kunde låta bli att gå förbi en affär som luktade så evinnerligt gott blev jag också en handkräm rikare. Luktar så där murrigt träigt som jag bara älskar!

Sen blev det dags för middag, på Bananas. Så himla god mat! Jag åt en tonfiskgrej till förrätt och sedan delade vi på en citron- och broccolipizza. Drack dessutom en rolig och god öl. Mycket hipster, mycket gott!


Tog sedan pendeln från Södra Station hem. Gött att kunna komma hela vägen direkt från Söder och hem till Uppsala, men shit vilken sunkig station! Oh well, kom hem i alla fall, nöjd efter en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. SoFo är verkligen mysigt! Jag är dålig på att åka till söder trots att jag är i Sthlm på dagarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lätt att bara flänga jobb-hem. Jag passar på den här veckan när familjen är bortrest!

      Radera