tisdag 16 augusti 2016

here I am baby!

Så blev det som alldeles riktig vardag igen. Familjen kom hem i fredags eftermiddag och vi firade med restaurangmiddag. Sen har vi mest pysslat runt under helgen. Packat upp sommarpackningen, storhandlat, fixat lite med tavelväggen, kompletterat barnens skal-garderob och sånt. Toppade helgen med att gå på bio: Stora Vänliga Jätten. Jag älskar Roald Dahl, och det här var en riktigt fin film. Inte riktigt som Kalle och Chokladfabriken, men i min värld är det inte speciellt mycket som kan slå Willy Wonka.

I går var det barnens första dag på fritids efter lovet och jag jobbade hemma. Jag fick tjata för att få följa med dem dit och hem gick de själva, lekandes med kompisar hela eftermiddagen och stora delar av kvällen. Trots att jag ibland längtar efter att bo i ett hus på landet långt borta från ära och redlighet måste jag erkänna att det är väldigt praktiskt att ha nära till det mesta här i stan.

Oh well, i dag ska vi förlänga ledighetskänslan lite genom att grilla med några kompisar. Håller tummarna för att vädret håller sig på vår sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar