onsdag 25 april 2007

föräldrautbildning

I dag är det äntligen dags för oss att påbörja vår föräldrautbildning. Jag har ingen aning om vad denna "kurs" egentligen innebär eller om den överhuvudtaget är vettig. Utifrån mina erfarenheter av mödravården här i Uppsala har jag dock inga stora förhoppningar. Resursbrist verkar vara ett understatement och detta avspeglar sig såklart i bemötandet man får. Hittills har jag skaffat mig all information själv och själva besöken hos min barnmorska gör jag bara för att få ta de där proverna som man ska ta. Jag trodde i min enfald att vi skulle få lite extra information när det visade sig att vi väntar tvillingar, men så är inte fallet. Först gjorde detta mig lite ledsen och stressad, men nu har jag insett hur det är och att jag får skaffa mig information själv. Tur att man inte är helt korkad och att internet finns. Men vem vet, kanske är denna föräldrautbildning helt fantastiskt bra? Kanske kommer jag i kväll att helt ha ändrat åsikt om mödravården i Uppsala. Jag återkommer i frågan.

2 kommentarer:

  1. Va kul med tvillingar, Grattis (blir lite avis...)!
    All min erfarenhet av Uppsala sjukhus (okej inte så mycket men) den verkar helt stämma med din. Lycka till med bebisarna!

    P.S ni verkar ha en mycket fin lägenhet!

    SvaraRadera
  2. cecilia: kul att du hittat hit. Det ska bli jättekul med tvillingar tycker vi. Vi hoppas även att lägenheten kommer LITE mer i ordning innan de tittar ut.

    SvaraRadera