fredag 4 maj 2007

v. 33 (32+2)

Liten magrapport. I alla fall gräsbevattnerskan är nyfiken. Kanske nån annan också. Så här ser i alla fall min tvillingmage ut efter 32 fulla veckors ruvande. Nu börjar jag tro att de faktiskt ska hålla sig inne tills de är beräknade. Själv mår jag rätt bra faktiskt. Svullna fötter och händer och allmän otymplighet är väl inte så farliga symptom. Ryggen är bättre än någonsinn i mitt liv (!). Orken är väl inte på max, men så länge jag får skrota runt hemma i mitt eget tempo går det bra. Att jobba skulle inte gå bra. Då skjuter blodtrycket i höjden och huvudvärken och ögonflimmret kommer som ett brev på posten. Men som sagt, med mycket vila slipper jag det. Nästa vecka är det dags för tillväxtkontroll igen. Ultraljud alltså. Håll tummarna för att de fortsätter växa som de ska. De sparkar och fladdrar och hickar där inne i alla fall!

Ps. Ränderna på magen är inget kostigt graviditetssymtom, det är bara kläderna som har suttit åt lite... Ds.

6 kommentarer:

  1. hrmpf.... vad illojalt av dig att ha en så nätt mage. :-P
    å andra sidan är jag ju hela en vecka längre gången (33+3 idag), så det kan ju förklara flodhäststatusen här :-)

    håller tumme för tillväxtUL!

    SvaraRadera
  2. kapybaran: ja, folk säger att jag har en liten mage, men jag känner mig allt annat än liten!

    SvaraRadera
  3. Snygg mage! Det är så härligt att se. Jag är så grymt avundsjuk på er blivande mammor. Ska bli kul att följa framöver! Själv drömmer jag om min graviditet med Peo om och om igen (inte Spider Man, här inte). Men min värk i äggstockarna bryr sig inte pappan om än ;-) Om nåt år kanske så... *hoppas*

    SvaraRadera
  4. camilla: tack! Vi får se om det blir nån mer gång för mig, har alltid tänkt att jag bara ska ha två barn...

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig mage! Och man kan inte tro att det bor två små människor där, inte. Tycker att min ser ungefär lika stor ut (okej, jag är lite längre gången men bara med en rackare i magen...). Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  6. anna: nej,den är väl inte så jättestor för att vara en tvillingmage, men den känns stor och tung, det vill jag lova! Och det är ju några veckor kvar...

    SvaraRadera