onsdag 19 september 2007

dagens

Trots en jobbig natt gav jag mig i väg på äventyr med prinsessorna. Båda somnade i vagnen på vägen till parklunch. Vaknade iofs när jag kom fram, men gick i alla fall att hantera. Efter lunchen lyckades jag söva dem i vagnen, så jag tog en promenad hem till en mammakollega. Hann iofs inte hela vägen fram innan det blev kink, men nästan. Efter lite blöjbyte och käk blev det glada miner igen. Lekte och skrattade lite innan vi promenerade hem. Än en gång somnade de i vagnen! Det är nog rekord!! Nu är vi hemma och Sessorna sover på amningskudden. Jag fasar lite för kvällen. Maken är borta, så jag ska vara ensam hela natten. Har visserligen gjort det förut, men det är inte så skoj. Sänd mig gärna en extra tanke i kväll!

4 kommentarer:

  1. Du ser! Snart kommer de att vara riktiga vagnsessor!
    Och jag lovar att tänka på dig!
    Men inte skall det väl bli två jobbiga nätter på rad?!
    Kramis.

    SvaraRadera
  2. Jag skänker dig en extra tanke till kvällen, det går säkert bra.
    Svarade dig på min blogg ang. räknare... eller svarade, jag undrade om du menade besöksräknaren eller hur gammal Melvin är

    SvaraRadera
  3. Ska tänka på dig. Själv var jag ensam i natt. Ingen barnlek med EN sjuk unge. Men TVÅ friska ungar slår säkert det, speciellt om de inte vaknar samtidigt utan varvar operasången. *håller tummarna*

    SvaraRadera
  4. mams: nej, jag hoppas de uppför sig nu när pappa är borta!

    en södertälje bo: tack för hjälpen. återstår att se om jag verkligen vågar mecka med kod...

    camilla:tack! jag tänker på dig och sjuklingen!!

    SvaraRadera