tisdag 11 september 2007

förkylt

Nu är hela familjen förkyld. Det började med mig och sen följde maken efter. I natt vaknade vi av två rossliga Prinsessor. Jag har vankat runt med dem halva natten samt förbannat mig själv för att jag underlåtit mig att köpa en sån där Näsfrida (trots att jag känner för att bojotta den pga det kränkande namnet har jag insett att det nog är en bra grej). Så fort Sessorna har ätit klart ska jag susa iväg och köpa en. Mina stackars, stackars bebisar! Jo, jag inser att detta inte är sista gången de blir sjuka. Men det är första och mitt mammahjärta blöder!

11 kommentarer:

  1. Krya, krya, krya, krya på er (ett krya för varje familjemedlem)

    SvaraRadera
  2. Näsfrida ÄR BRA! Inte så populärt på de små men a mother has to do what a mother has to do...

    Jag tyckte t.o.m. att tjejerna vande sig, de fattade väl att det underlättade för dem. Det finns faktiskt också nässpray för små barn. Används med måtta. Vi använde det bara när det var sovdags.

    Krya på er!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. act as if: tack!

    jonna: nu är den inköpt, men inte använd än. tjejerna verkar inte lika snoriga som i natt!

    SvaraRadera
  4. Nej stackare, krya på er!! Jag längtar efter att träffa er - vi får väl se till att förkylningar och europaresor klaras av först bara! Kramar!! ps. Näsfrida - hahaha ;) ds.

    SvaraRadera
  5. Tänkte bra häromdan att ni varit förskonade från förkylningar - hittills. Hoppas Näsfridan kan vara till nytta!
    Krya på er!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. huua, har aldrig vågat köpa näsfridan. rädd för att jag ska råka suga ut hjärnan på bebisen av bara farten, typ.
    koksaltlösning har varit vår modell vid förkylningar.
    *peppar, peppar* har vi än så länge klarat småttorna, men det är ju bara en tidsfråga.

    SvaraRadera
  7. Vi köpte en. Men förmådde oss inte att använda den. Uuuuh vad äckligt att suga loss snoret! *ryser* Vi körde saltlösning som vi droppade i näsan istället, köpte på Apoteket :-)

    SvaraRadera
  8. Menar såklart koksaltlösning (Kapybaran ovan påminde mig, hihi)!

    SvaraRadera
  9. emmchen: ska bli kul att träffas! Vi får synka våra scheman!

    mams: det hoppas vi oxå!

    kapybaran: den verkar funka bra faktiskt!

    camilla: jo, rätt äckligt, men effektivt!

    SvaraRadera
  10. Krya på er! Näsfridan är guld, men som sagt var inte så populär.

    SvaraRadera