onsdag 26 september 2007

ingen inspiration

Som rubriken antyder har jag ingen blogg-inspiration. Livet som mammaledig är inte så spännande. I går var jag på tvilling-öppna förskolan. Det var bara vi där. Hoppas på sällskap nästa vecka. Kvällarna äär fortfarande rätt jobbiga, men funkar hyfsat om de får ligga hos mig på amningskudden hela tiden. Lite trist för maken som bara får träffa kinkiga prinsessor. Lite jobbigt för mig som knappt får resa på mig under hela kvällen. Men vi tror inte att det är hunger, utan snarare övertrötthet. Så vi har inte testat tillägg än. Flaska och ersättning är dock inhandlat, ifall vi känner för att prova.

Återkommer en annan dag, när jag känner mig mer inspirerad.

2 kommentarer:

  1. Hedda ammade också hela kvällarna. De säger att man har tunnare mjölk då och att de tankar för att sova gott på natten.

    Jag kan bara säga en sak som tröst; det är en begränsad tid. Snart är de två små bubblande ettåringar som pratar om saker man bara begriper fraktioner av. Det man inser är att tiden känns väldigt lång när man är där och efteråt förstår man inte vad som var så jobbigt.

    Nu skulle jag ibland önska att jag kunde plocka fram en skön kudde, en bok och amma mig igenom en eftermiddag som lösning på allt =).

    SvaraRadera
  2. emma: ja, ibland är det ganska vilsamt att amma! det är väl dags för dig snart igen?

    SvaraRadera