söndag 7 oktober 2007

antiklimax

I dag skulle jag få lite såndär "egentid" och dra en repa på stan, alldeles själv. Såg till att Sessorna var helt nymatade och lämnade dem i sin faders ömma omsorg. Skulle bara pumpa cykeln hos cykelhandlaren. Som var stängd. Så jag fick gå hem igen och ta bilen. Bästa (enda?) gratisparkeringen var full. Hatar att köra bil i stan. Hittar ett dyr-garage och tänker att det får det vara värt. Men de tar inte kort och jag har knappt inga mynt. Nu har så mycket av min tid gått att det inte känns värt att fortsätta leta parkering. Så jag åker hem utan att varit inne i en enda affär. Besviken.

Dessutom känner jag mig lite sorgsen över att det är promoveringshelg i staden. Minns min promovering förra året som av olika anledningar inte blev som jag tänkt mig. Det blev tex ingen bal på slottet för min del, vilket jag fånigt nog ännu sörjer.

4 kommentarer:

  1. Stackare! Du var väl värd grymt skön egentid. Och så skiter det sig. Suck. Men du, vad är promovering?

    SvaraRadera
  2. camilla: bättre lycka nästa gång får man väl tänka!

    gjorde ett speciellt inlägg om promoveringen!

    SvaraRadera
  3. Va promovering i oktober?? Brukar inte den vara i juni eller januari? Jag hade min juni 2006 och gick inte heller på balen. Mina föräldrar var på besök och ville inte bli lämnade ensamma. Fast det var okej för mig.

    SvaraRadera
  4. cecilia: jag disputerade vid stadens mindre fina, mer illaluktande universitet (SLU), och de har promovering i oktober. Vet inte varför jag hakade upp mig så vid balen, den är säkert rätt trist...

    SvaraRadera