tisdag 16 oktober 2007

dagens...

...inte dagens outfit (måste ladda batterierna i kameran) men väl dagens lägesrapport kan jag bjussa på. Eftersom maken är forskare denna vecka så hade vi lite familjemys på morgonen. Vi forskare kan nämligen ta så många sovmorgnar vi vill. Nästan i alla fall. När maken åkt till jobbet åkte jag och Sessorna till Öppna Förskolan och hängde med lite tvillingpolare. Hem för lunch (lasagne för mamman och tuttmjölk för tjejerna) och sen i väg till mammans jobb. Lite jobb-talk med gamle chefen, även han tvillingförälder. Sen lite häng med gamla och nya kollegor. Lite kink, men helt hanterbart. Det fanns många som ville bära söta Prinsessor. Skön promenad hem med minimalt med kink. Hemma igen. Sessorna äter, mamman surfar. Som vanligt.

Nu förstår jag att ni kära läsare (om jag har några?), blir alldeles exalterade över denna rafflande beskrivning av vår dag. Vad har ni gjort i dag?

8 kommentarer:

  1. Jag har jobbat med budgetrapportering till det fina kontoret i Zürich hela dagen. Efter jobbet ett jympapass på F&S med en synnerligen oinspirerande ledare. Någe´ mys eller häng har det inte varit tal om. Desperate Housewifes kl 21 blir förmodligen dagens höjdpunkt. Men jag förstår, att vara föräldraledig är inte så lyxigt som kan kan förledas att tro. Håll ut!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. ingen frukost, gastroskopi vid tio, det var helt klart ingen hit, ingen lunch, blåbärssoppa när bedövningen i svalget släppte. stress till obligatorisk labb i sthlm på eftermiddagen.
    men, om en timme får jag hemmagjord banan- och hallonglass i soffan och, pappan är feberfri för första dan och har fått äta soppa idag, det väger över, lätt.
    dock låter din dag lite mysigare än min.
    tack för din kommentar hos mig, hoppas din morgondag blir lika fin.

    SvaraRadera
  3. Jag har... Fått lite sovmorgon då Vincents pappa tog honom hela morgonen. Försökt jaga min naprapat eftersom något har gått rejält sönder i ryggen under natten. Tvättat, trots trasig rygg. När Sebastian (pappan) åkte till jobbet gick jag en lååååååååång promenad för att slippa ha kinkit barn. Han är bara kinkig nu för tiden. Nattade honom och det gick helt perfekt, PRECIS så som man vill att en nattning ska gå till. Och nu sitter jag här :)

    SvaraRadera
  4. Typ såhär:

    - Kamma bort mjölkskorvar (på Mira)
    - Prommenad med lillans mormor
    - Slapp-tid
    - Handla
    - Babysim
    - Mat på McDonald's (nyttigt!)
    - Julklappsinslagning (!)
    - Plock i lägenheten
    - Datortid

    En helt vanlig dag... nästan.

    SvaraRadera
  5. mams: trist med dålig jympaledare! Tur att det blev lite tv-mys i alla fall!

    tina: usch, jag blir inte avundsjuk på din dag! men nu kan det väl bara bli bättre, eller hur?

    nathalie: här är det rätt kinkigt oxå. det gäller att hitta på saker hela tiden. skönt med sovmorgon dock!

    mi: låter som en riktigt härlig dag!

    SvaraRadera
  6. Vi packar och packar och packar... Idag ska vi dock ta en liten paus och åka till Ikea och spana in eventuella bänkskivor i fyndhörnan. På lördag går flyttlasset!

    kram

    SvaraRadera
  7. Jobbat hemifrån igår eftersom ryggen börjar ge upp. I Storstan idag, inte så många resor kvar nu. C sitter på planet till Paris, nej nej, jag är inte ett dugg avis. Mycket roligare att vara fet och göra budget än att dricka vin på Champs Elysees!
    På söndag, när C är hemma igen, får Pyret gärna komma ut för nu vill jag ha min midja tillbaka!!!

    SvaraRadera
  8. jessica: lycka till med flyttandet!

    jenny: det är ljuvligt att få sin midja tillbaks! och på köpet får man en underbar liten bebis!

    SvaraRadera