tisdag 13 november 2007

trist dag

Stella är rätt förkyld och hostig så vi åkte inte till Öppna Förskolan idag. Det är annars en av veckans höjdpunkter, att få träffa lite andra tvillingföräldrar. Men inte idag alltså. I stället har vi varit hemma hela dan. Tiden går så ofantligt långsamt med två kinkiga bebisar. Man borde tycka att jag vant mig efter nästan sex månader som tvillingmorsa, men jag kan fortfarande få panikkänslor när båda är missnöjda. Vad tusan gör man när båda bara vill bäras? Tur att jag kan dubbelamma i alla fall. Känns som jag har försökt alla mina tricks i dag, men allt hara bara varit tråkigt. Dagens smakis, broccoi, var bara blä. Vet ej om det beror på förkylningen eller om det verkligen var äckligt. Ska försöka några dagar till. Och kanske försöka komma utanför dörren i morgon. Also this shall pass.

5 kommentarer:

  1. Stackars dig och stackars lilla Stella! Och det kan vara så att broccoli är blää. Kanske majs skulle vara något? Förr i världen fanns majspuré i barnmatsburkar, om du vill vara lite lat.
    Kram

    SvaraRadera
  2. man djupandas. och en gång till.
    och sen provar man nå't nytt: ny leksak, ny ställning, ny plats. eller så bär man en och se'n den andra...
    och så härdar man öronen litelite till.
    D E T G Å R Ö V E R.

    SvaraRadera
  3. mams: majs står på listan. måste bara ta mig till affären...

    kapybaran: jo, det är ju så det funkar. det är bara lite jobbigt ibland. men du vet ju...

    SvaraRadera
  4. har hört att det kan ta upp till tio gånger innan bebisen vänjer sig vid en smak. Så det är bara att erbjuda broccoli igen, och igen och igen :)

    SvaraRadera
  5. act as if: nu på dag tre med broccoli går det lite bättre faktiskt!

    SvaraRadera