onsdag 12 december 2007

dagarna går

Trots att jag stundtals har lite långtråkigt så flyger tiden fram och jag hinner inte med nåt. All min vakna tid går åt till twinsen. Ungefär såhär ser min dag ut:

ca 07.30: Går upp. Äter frukost. Byter minst två blöjor. Lek- och sångstund med Sessorna.

ca 09.00: Sessorna kinkiga. Ammar. De somnar. Antingen sover de på amningskudden eller så går vi ut på en promenad. Oavsett vilket sover de oftast inte mer än 30 min.

ca 11.30: Lunch. Oftast hemgjord puré till Sessorna och gårdagens middag uppmicrad till mig. Lite lek och stoj innan Sessorna vill sova igen. Ammar lite och sen är det samma ritual som på morgonen. Har jag tur sover de lite längre.

ca 15.30: Sessorna kinkiga igen och det är dags för dagens tredje promenad.

18.00: Grötmiddag för Sessorna och därefter middag för mamman.

19.00: Nakenfest och bus

19.30: Tack och godnatt. Ammar Sessorna till sömns. Stella ligger oftast i sin egen säng och sussar innan 20. Signe som brukar ta en längre lur på eftermiddagen somnar oftast lite senare, och då gärna i mammans säng. Här somnar ofta jag också... Egentiden blir då minimal. Annars går jag upp och hänger nån timme i soffan innan jag också går och lägger mig. Några stora projekt orkar jag inte med.

Ibland tar vi ju oss i väg på aktiviteter också, i dag ska vi testa den lokala öppna förskolan kl 14. Håller tummarna för att lunchvilan blir bra så att de kan vara på lite gott humör ett tag där. Men som ni ser finns det inte utrymme för så mycket tid för mamman. Just nu sover Stella i vagnen och Signe krälar här på golvet och äter på skrivbordsstolen. Men en "doft" avslöjar att det nog är blöjbytardags...

3 kommentarer:

  1. Apropå ditt inlägg om sömn så vill jag bara lämna en uppmuntrande kommentar. Det blir bättre även om det är skitjobbigt när det håller på. Jag har en powernapsmästare som sällan sov mer än 30 min (i övrigt kan jag inte jämföra eftersom det faktiskt bara är ett barn). Jag såg en jättestor förändring när vi ökade på med fler måltider vanlig mat, då blev sömnen bättre. Vi har löjligt strikta rutiner och nu börjar det betala sig. Vi har inte kört någon som helst "metod". Det här blev långt men även om jag inte har några kloka råd så vill jag bara säga heja, heja. Du är duktig som kämpar på och det blir så otroligt mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. e: tack för pepp och uppmuntring! Jag börjar också försöka införa mer hårda rutiner, känns som det är rätt väg att gå för oss! I dag har de i alla fall sovit när jag tänkt att de ska göra det, även om de inte alltid sovit så länge som jag tänkt;) Men jag tror och hoppas att det kommer! Om inte annat så blir jag vältränad av alla långa barnvagnspromenader!

    SvaraRadera
  3. http://www.annawahlgren.com/

    SvaraRadera