onsdag 2 januari 2008

så minns jag 2007

Inspirerad av Cecilia (som inspirerats av Linda, som inspirerats av en annan Linda) summerar jag föregående år med hjälp av en liten lista

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Fick barn!

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Gav inga 2007 och har väl inte direkt gett några för detta året heller. Men att leva sunt försöker jag alltid med. Nu vill jag komma ner till min pre-gravvo-vikt. Några ynka kilo kvar!

Fick någon i din närhet barn?
Oh yes, 2007 var året då det pluppade ut barn till höger och vänster!

Dog någon i din närhet?
Näe, tack och lov!

Vilka länder besökte du?
Eh, räknas Skåne och Gotland?

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Inget jag kan komma på på rak arm!

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
24 maj, när Sessorna föddes!

Vad var din största åstadkommelse?
Måste väl vara Sessorna?

Vad var ditt största misslyckande?
Sånt försöker jag att inte lägga fokus på!

Vems beteende förtjänade att firas?
Min älskade make som servat mig till max när jag ammade dygnets alla timmar i början (kändes det som)

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Ingen jag kan komma på på rak arm.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Bra fråga. Föräldrapenningen är ju inte så fet, så det får väl bli räkningar och mat. Och renovering och inredning av lägenheten såklart!

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?

Sessorna och alla deras framsteg!

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Tror knappt jag lyssnat på musik i år...

Bästa filmer 2007?
Jag är ingen filmmänniska så jag vet inte.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Sovit, om jag kunnat!

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Gnällt över saker som ändå inte går att göra nåt åt.

Favorit TV-program?

House

Vilken var den bästa boken du läste?
Sista Harry Potter har ju en speciell ställning, även om den inte var den bästa i serien!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Fick helkroppsmassage och lyxmiddag!

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Sunkig! Hoppas stort på bättring 2008.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?

Maken

Vem saknar du?
Mina tjejkompisar som inte längre bor i Lärdomsstaden och som jag alltså inte kan umgås lika spontant med.

Vem var den bästa nya personen du träffade?

Sessorna såklart!

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:

Man klarar och står ut med så mycket mer än man nånsin tror!

Lärde du dig något nytt under 2007?
Typ hur man tar hand om bebisar!

Vad vill du lära dig under 2008?

Hur man får bebisar att sova gott och länge!

Vore kul om alla bloggkompisar hängde på och berättade som sitt 2007! Lämna gärna en kommentar om ni gör det!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer definitivt att sammafatta mitt 2007, men inte med den listan som du har ovan. Men tack för att du delade med dig av den och TACK för att vi får följa dig och sessorna här på bloggen.
    GOtt nytt 2008!

    SvaraRadera
  2. act as if: Det ser jag fram emot. Tack själv för din härliga blogg med finurliga och tänkvärda inlägg!

    SvaraRadera