lördag 23 februari 2008

shopping, shopping, shopping

Eftersom våra lunchkompisar för dagen blivit sjuka drog vi ner på stan för en promenad i solen. Besökte en nyöppnad antikaffär. Till min stora glädje fann jag tre tekoppar i Swedish Grace-stil med guldkant. Sånna som inte görs längre. Så jag slog till och kan nu bjuda till tekalas om nån är sugen. Tyvärr meddelade antikaffärsinnehavaren att fotoramar i silver i svulstig stil som jag så länge varit på jakt efter är mycket ovanliga och betingar ett mycket högt pris. Är det nån som har tips på var man kan köpa fotoramar som ser sådär lite snyggt gamla och antika ut? Helst utan att ruineras? Nåväl. Shoppingen slutade inte där, utan på Polarn och Pyret fyndades vårjackor till Sessorna. Andrasortering och presentkort gjorde att jag inte behövde punga ut med så hutlöst mycket pengar, och Sessorna kommer bli sötast i lekparken i vår.

Nu sover Sessorna, maken är på jobbet och jag ska väl äta nåt och kanske se Mello. Eller inte. Jag tycker det är alldeles för ståhejigt nu för tiden.

3 kommentarer:

  1. Jag har en hel servis med sådana koppar (+ ett tunt grått mönster). Arvegods. Fick dem för att jag har en hel matservis med Drottningholm (Swedish grace + guldkant). Tyvärr uppskattar jag dem inte så mycket som jag borde göra utan de samlar mest damm i bokhyllan.

    Kul att du kände att du gjorde ett fynd (det är inte fel) och grattis till nio månader med Sessorna. :)

    SvaraRadera
  2. lox: åh, nu blir jag ju avis på dig!

    SvaraRadera
  3. Du kan ju hålla koll på byraneffecta.se, de lägger ut alla föremål på nätet på... torsdagar tror jag, sen är det auktion på söndagen. De har foto på en del prylar. Man ska kunna lägga bud via hemsidan tror jag. Kram!

    SvaraRadera