lördag 7 juni 2008

badpremiär

Vi vet ju sen babysimmet att Sessorna älskar att bada, men man vet ju aldrig hur lite kyligare utomhusbad uppfattas för en ettåring. Efter dagens badutflykt kan vi konstatera att det upplevs som ljuvligt och fantastiskt kul. Plask, skratt och förundrade blickar på de större barnen samt and-familjen. Inte ens när läpparna började bli blå visade de några tecken på att vilja gå upp. Fast då plockade föräldrarna upp dem ändå. Och då var det rätt mysigt att bli insvept i mjuka badrocken (tack mormor och morfar!) och mysa lite på filten. När man sen fick äta en vaniljpuck alldeles själv var lyckan total (vi fick bada en gång till efter det)!

Jag har smort och skuggat Sessorna som en tok i dag. Dock glömde jag mig själv. Min rygg är nu rosaskimrande. Korkat.

4 kommentarer:

  1. Det låter som en bra dag det :). Hoppas att ryggen tål att sova på! Kram

    SvaraRadera
  2. atomflickan: underbart var det! Och gott sov jag. Behövde inte stiga upp förrens efter åtta (bara lite vällingleverans runt sex).

    SvaraRadera
  3. det blir fler armband! maila mig på linda snabela koling punkt se :)

    SvaraRadera