lördag 10 januari 2009

familjelördag

Gick ner på stan och inhandlade ryggsäckar till Sessorna. Måste man ju ha hos dagmamman ju! Åt lunch på stan och sen hem. Hela familjen var trött, mycket trött så vi sov en lång och lite sen eftermiddagslur. Signe var lite arg och fick sova med mig, myyyyys! Sen plockade jag fram lite husmorstakter och svängde ihop en lammstek med potatisgratäng, sås och brysselkål. Jag vet att jag är lite störd, men färsk brysselkål är det godaste jag vet!

Kvällen tillbringas i soffan med lite tv (var tvungen att kolla på Stjärnorna på Slottet för det var ju Jonas Gardells dag och jag har alltid älskat Jonas Gardell. När Mark kom på slutet grät jag en tår.), och lite kokboksläsning (veckomeny planeras).

Hoppas ni har en fin lördag kära vänner!

6 kommentarer:

  1. Brysselkål är jättegott! Mannen blev chockad när han insåg att det inte var en graviditetsnojja jag haft utan att jag älskade det på riktigt ;)

    SvaraRadera
  2. Här är en till som älskar brysselkål!

    SvaraRadera
  3. Eh...brysselkål kan jag bara inte med. Önskar att jag kunde men jag säger no no. Matplanering, där sa du nåt...

    SvaraRadera
  4. Alskar ocksa brysselkal! Och vilken skon lordag, en san dar som man inte uppskattar tillrackigt men som ar sa vardefulla!

    SvaraRadera
  5. familjedagara är det bästa som finns! brysselkål är inte dåligt det heller :)

    SvaraRadera
  6. e: min man förstår inte heller facinationen för brysselkål!

    sara: mumsfillibabba säger jag bara!

    fröet: näe, man kan ju inte gilla allt!

    anna: så sant som det var sagt!

    Linda K: fin kombo liksom!

    SvaraRadera