torsdag 12 februari 2009

morgon-morr, igen

Huvaligen, jag och morgnar går verkligen inte ihop. I dag höll jag på att få utbrott på Sessorna typ tusen gånger. Allt var fel och vi höll aldrig på att komma iväg till dagmamma-My. Fel tröja, fel byxa, inte borsta tänderna, slänga bort nappen... Jag vet att det inte hjälper att bli arg, men jag har så kort stubin på morgonen och när man dessutom är stressad... Voj, voj.

Hur tidigt ska man egentligen behöva gå upp för att slippa bli stressad på morgonen?

9 kommentarer:

  1. Jag har ju aldrig varit ngn morgonmänniska, men på sista tiden har jag ett flertal gånger varit på jobbet 6.30. Fatta vad skönt när man har gjort full dag kl. tre (med kort lunch). Lovely. Fast det lär ju inte funka när man ska lämna barn och för mig funkar det inte i längden eftersom jag inte kan lägga mig på kvällarna. Men ibland så!! Då är jag dessutom så trött så jag orkar inte vara på dåligt humör & så får jag sitta helt ensam en timme ungefär. Yay!!

    SvaraRadera
  2. Mitt inte så roliga men ärliga (och kanske bittra) svar är det spelar ingen roll. Jag har upptäckt att nyckeln till framgång (eller mindre misslyckande hos oss) är att sonen kommer upp i tid så man kan göra saker lite då och då och inte klä på, borsta tänder etc i ett svep. Härliga bilder på sessorna i förra inlägget. Stora tjejer.

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte heller att det spelar någon roll tyvärr :/ Man kan inte börja för tidigt att klä på för då blir de för varma men börjar man för sent så får man sno sig.. Mitt enda knep är att jag har satt en tid för att vara utanför dörren vid och den är med GOD marginal, det var tur den morgonen jag hade glömt att gå ut och gå med Milla.. :D

    SvaraRadera
  4. 05:30 is my magic number, men då behöver jag ju inte lämna, bara rasta hunden.

    SvaraRadera
  5. Akan: tack för pepp!

    Emschen: usch, jag har svårt för att gå upp före 6.

    e: det är väl så det är!

    Jenny: marginaler is the shit!

    Pia: huvva!

    Tingeling: tidigt! Jag satsar på 06, oftast funkar det bra!

    SvaraRadera
  6. Jag går upp halv sju, för att gå till dagis ungefär en timme senare. Anledningen är att Peo käkar frukost i dryga halvtimmen, annars hade det nog blivit senare...

    SvaraRadera
  7. Camilla: oj, då var du snabb ändå. Jag går upp 1,5 timme innan avfärd, och då blir det ändå stressigt!

    SvaraRadera