fredag 29 maj 2009

omoral

Arbetsmoralen här på DrFridas kontor är oroväckande låg i dag. Redan i morse betade jag av det mesta på "att göra-listan" och nu känns det bara såå segt att slutföra de sista arbetsuppgifterna. Så jag kör en lista. Utmanad av Pia.

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
Ett hus. Inget renoveringsobjekt. I älskade, älskade Luthagen. Vit städhjälp till huset. Nån najs resa. En ny hemma-dator. En ego-diamantring. Massa presenter till nära och kära.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Näe, det tror jag inte. Fast jag känner mig lat mest hela tiden.

Vilken svordom använder du mest?
Fan i helvetes jävla skit. Som en lång harang.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, det lilla som fanns. När kabeltTV kom till oss var jag för stor för att gilla tecknat.

Hur många syskon har du?
Världens bästa lillasyrra. Som inte är så liten längre.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Bara de vanliga hålen i öronen. Blir i bland sugen på en tatuering, men motiv och placering är så oklart att det nog aldrig kommer bli av.

Vad har du för väder just nu?
Soligt. Senast jag var ute var det inte så varmt, men det kan ha ändrat sig.

Vad åt du till middag lunch senast?
Middag: daal på mungbönor. Lunch: daal på mungbönor (matlåda is da shit)

Kan du vissla?
Hemskt dåligt.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Eh, ingen. Närmast kommer nog Dirty Dancing.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4 vanliga och 2 tripp trapp. Det är lite trångt.

Har du en stationär dator eller en bärbar?
Bärbar hemma, stationär på jobbet.

Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Kemi och biologi.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Also this shall pass.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Ja, ibland. Försöker äta så mycket vegetariskt som möjligt.

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?
Jag tycker det är svårt med pojknamn, så jag vet inte. Arthur kanske?

Har du åkt moped någon gång?
Aldrig kört, bara åkt bakpå.

Vad lyssnar du på nu?
Folk som går förbi i korridoren utanför mitt rum.

Häng på om det är nån som vill!

6 kommentarer:

  1. tingeling: yes, bästa stället i Uppsala!

    SvaraRadera
  2. "Världens bästa lillasyrra" har nog, i ett irriterat ögonblick, kallat dig lat tyst för sig själv när hon hittat 2cl mjölk kvar i kylen hemma på Ormbergssvängen :) (Vi var väldigt duktiga på sopsortering och att skölja ur mjölkförpackningar var något som ibland sköts upp till nästa person som ville ha mjölk...) Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Emelie: sant. jag har en aversion mot att ta det sista i paket överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  4. Är du från Västerås? Omnbergssvängen fick mig att reagera =) Förresten vad forskar du om?

    /Sofia, V-ås

    SvaraRadera
  5. Sofia: ja, jag är uppväxt i gurkstan! Jag forskar i immunologi.

    SvaraRadera