måndag 10 augusti 2009

terminsstart

Jag har redan jobbat en vecka, men i dag börjar även maken jobba och Sessorna gick till dagmamma-My. Så nu känns det som om höstterminen verkligen startar. Lite vemodigt att semestertiderna är slut, men även härligt med allt det nya fräscha som hösten för med sig. Projekt (såväl hemma som på jobbet) ska startas och genomföras. Sötsaker ska uteslutas och fläsk ska röras på. Jag och kollegan har slutit en pakt som innebär nej tack till allt fikabröd, och strax ska vi gå i väg på lunch-träning. Luften känns frisk och fräsch och livet känns bra. Precis som det ska vara.

5 kommentarer:

  1. Det är något visst efter sommaren - många nya härliga saker att se framemot och MASSOR med energi :D

    SvaraRadera
  2. Annie: eller hur! det är så ljuvligt.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag ska låta din inställning smitta av sig på mig, jag är alldeles för nego! Hösten älskar jag ju. Kram!

    SvaraRadera
  4. Emma: hoppas du också finner den där sköna höstkänslan snart!

    SvaraRadera
  5. Ahhhh, gillar också känslan av en fräsch omstart! Måste nästan köpa en ny kalender också, det hör liksom till :)

    SvaraRadera