söndag 27 december 2009

om julen -löpningen

Vinterlöpningskläder tar ju upp löjligt mycket plats i packningen (underställ, fleecemamelucker, fleecetajts, reflexväst, mössa, vantar, etc, etc...) men såklart skulle det med. Åsså glömde jag skorna! Oh well, nu fick jag en anledning att köpa nya skor. Jag vågar tippa på att jag var den enda på Intersport i Visby som köpte ett par löparskor (till sig själv) den 23:e december. Ett par broddar åkte också med, och sen gick det faktiskt att springa på slaskiga isiga vägar. Förkylningen är lite efterhängsam med lite jobbig hosta, men jag har kommit ut två gånger. Den andra gången var jag tvungen att prova min favvo-runda: på stranden. Snöslask på sand var inte det mest lättsprungna, men vad gör man när man är så nära den vackraste löprunda man vet? Jo, man springer. Nu har det varit två dåliga träningsveckor pga denna förkylning, men det är bara att ta nya tag. Jag tänker mig hårda pulkabackspass på dagarna och sen lite kvällslöpning när maken kommer hem från jobbet. Så får det bli. Maj och Varvet är snart här.

2 kommentarer:

  1. Haha, du skulle se mig när jag springer i underställ, softshell och mysbrallor. Ingen extrapackning mao =).../EmmaN

    SvaraRadera