tisdag 1 december 2009

om laster

Vissa kan inte motstå ostbågar. Andra är svaga för choklad. Jag gillar det mesta som är sött och fett, men en speciell kärlek är kärleken till jordnötssmöret. När jag var liten fick vi alltid jordnötssmör på trekantiga rostmackor till helgfrukosten (men först var man tvungen att äta sin fil och leverpastejsmörgås) och min kärlek till detta pålägg har inte svalnat. Gammal kärlek rostar aldrig, liksom. Nu för tiden köper jag nästan aldrig jordnötssmör, för om vi har det hemma äter jag det. Hela tiden. Nu står en burk i kylen. Tur att jag har sprungit i kväll.

Vad har ni för besynnerliga laster?

7 kommentarer:

  1. samma som du :) Jag kan äta med sked..

    SvaraRadera
  2. O jag tänkte: "Usch och fy så äckligt!" men alla har vi våra små begär. Jag har inte syndat idag men det var mest för att vi inte hade något hemma.. annars duger ostbågar.. mmmm! :D

    SvaraRadera
  3. Laktits. Salt. I mängder.

    SvaraRadera
  4. Salt! Jag missbrukar salt (men det får du inte säga till någon). :-P När jag ätit något sött hamnar jag alltid bland flingsaltet förr eller senare bara för att känna saltsmaken.

    SvaraRadera
  5. oj, jag har en massa besynnerliga laster. Nu blev det ju svårt att komma på dem, men riktigt messmör (dvs. messmör från fäbod, strävt på tungan, inte sånt där sött slisk som fjällbrynt, urk) - det kan jag äta med sked! I nödfall funkar gudbrandsdalens mesost,som jag helst äter direkt från hyveln.

    Popcorn med tacodip har varit min största last i 15 år. Jodå, man kan dippa popcorn, och japp, jag gör dippen på filmjölk. Men jag kan enbart äta detta när jag är ensam, eller möjligen i sällskap av mina föräldrar. Besynnerligt var ordet. ;)

    SvaraRadera
  6. Popcorn! Cupcakes! Popcorn! Cupcakes! Popcorn! Cupcakes! Popcorn! Cupcakes! Popcorn! Cupcakes! Popcorn! Cupcakes!
    Det finns inget slut pa behovet och besattheten.....jag kan inte ens sova gott om natterna vetandes att jag faktiskt har sprungit en runda INNAN jag smaskade pa dessa harligheter... Hehe! Kram L

    SvaraRadera
  7. sara: mums!

    jenny: det är så man ska göra, inte ha nåt syndigt hemma.

    mellanbarnet: mmmmmm

    tina: ja, det var besynnerligt.

    omentjej: varför är jag inte förvånad ;)

    Linda: löpning är bra!

    SvaraRadera