torsdag 3 december 2009

oväntade saker

För ett tag sedan blev jag utmanad av Camilla att berätta 10 saker om mig själv som ni kanske inte vet. Jag vet att jag gjort nåt liknande sen tidigare, så det kan bli svårt. Dessutom är ju ni läsare en salig blandning med allt från mina föräldrar till nya blogg-bekantskaper. Men jag ska väl försöka hitt´ på nåt. Troligtvis inte bara new stuff...

ett. jag har bott åtta månader i san franscisco. inte för att jag egentligen var så sugen på att åka utomlands, men mest för att man "skulle" göra det..

två. innan jag var 25 var jag rätt ointresserad av kläder och jag sminkade mig aldrig. nu tycker jag sånt är rätt kul.

tre. jag har helt tappat kontakten med min barndoms bästis, vilket jag tycker är trist.

fyra. när jag gick i grundskolan var jag nästintill besatt av att skriva snyggt, och bytte handstil flera gånger. nu bryr jag mig inte och skriver oftast rätt fult.

fem. jag har ingen partyblåsa. what so ever.

sex. jag har gått svenska kyrkans bibelskola men tror nu inte alls på nån religion över huvud taget.

sju. jag ser fram emot julen extremt mycket.

åtta. jag kan inte sjunga, trots detta brukar jag få vara sånganförare på fester.

nio. jag har ingen back-up plan ifall min forskarkarriär skiter sig.

tio. pepparkakor är mina favoritkakor, alla kategorier.

jag utmanar alla som vill. tell me, tell me, tell me!

8 kommentarer:

  1. Ok, jag ska testa om jag får ihop 10 grejer.

    SvaraRadera
  2. Alltid skoj att läsa listor om folk. I will give it a try :O)

    Svar ang smoothies: Det ska jag testa. Tack för tipset! :O)

    SvaraRadera
  3. du har ju den där svarta från Free Fashion, den där med flärpar på. Det är väl en partyblåsa????

    SvaraRadera
  4. *viskar* å jag kanske ska flytta till din punkt ett för ett tag...

    SvaraRadera
  5. jag var också besatt av att skriva snyggt nät jag var yngre. skönt att man lägger energi på annat nu. :)

    SvaraRadera
  6. liten: ja! kul!

    susanne: kul, jag har varit inne hos dig och kikat.

    Minna: hehe

    Erika: cooolt!

    Camilla: absolut!

    SvaraRadera
  7. Hej igen =)
    Lite nytt och lite gammalt... Kul!
    Kram B

    SvaraRadera
  8. BjörnK: sen finns det ju mer saker också...

    SvaraRadera